onsdag 20 maj 2009

20 maj

Hej igen, då har det gått en stund och allt går så fort. Annar med familj drog söderöver igår och nu sitter vi och äter frukost, dvs solgudinnan i solen på terassen och jag framför datorn. Ska gå ut till henne strax. Jag vill så gärna bo här det är helt i min lina som mormor skulle säga. Förra torsdagen drog vi ut till Peninsulan, Hood Canal bridge var stängd för reparation och Keystone_Port Townsendfärjan stoppfull,så det var bara att dra runt hela skiten, men det var väldigt vackert längs västsidan av Hood Canal, väl framme i Port Angeles, en förvånansvärd ointressant stad med tanke på läget, så träffade vi några supertrevliga (igen) folk på kajakbutiken som vi hyrde/lånade utrustning av, så iväg till Lake Crescent. Annar och Vibekes dotter Jenni (12 år) gick bananas då hon upptäckte en "Twilight"butik, Twilight är en bokserie om vampyrer, varulvar och förbjuden kärlek som utspelar sig i Forks på Peninsulan, så hon var ju rätt glad kan man säga.

Annar och jag paddlade ett par lätta älvar, Elwha och en annan nära Forks som jaginte just nu kan påminna mig vad den heter Se-ett eller annat. Största utmaningen var att paddla med högeråra, vi är vana till vänster så det var ett par rookierullningar. Tjejerna njöt den för ovanlighetens skull glada solen vid Lake Crescnet Lodge och gick på tur.

På söndag var det Norges nationaldag, syttende mai, vi såg den lätt bisarra paraden, solen sken och vi bjöd hemö Scot och Tamy på grillning p kvällen det var kul att se dem igen.

Nu ska jag ut och dricka kaffe i solen, fixa cyklarna och se efter tvättbjörnar och andra björnar, det är en svartbjörn på rymmen i Ballard, den hade tydligen simmat över kanalen hr ivd oss för ett par dagar sen. Annars är det mest, örnar,ugglor, sälar, tvättbjörnar, ankor, änder, gäss, hägrar, och annat som kommer på besök, life is good ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar